נתניהו: "נישאר דמוקרטיה; לא תהיה מלחמת אחים"

שלמה ריזל ואיתי גדסי No Comments on נתניהו: "נישאר דמוקרטיה; לא תהיה מלחמת אחים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודים בארה"ב: "יש הרבה רטוריקה, כולל רטוריקה פזיזה ומסוכנת – קריאות לשפיכות דמים ברחובות וקריאות למלחמת אזרחים. אני אומר למנהיגים של איראן וחיזבאללה שצופים בנו – לא תהיה מלחמת אזרחים בישראל ולא תהיה שפיכות דמים"

צילום: קובי גדעון /לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשא דברים הערב (ראשון) בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודים בארה"ב, במלון ענבל בירושלים והתייחס לרפורמה המשפטית. "אולי לא שמתם לב, אך ישראל נמצאת עכשיו בעיצומה של רפורמה משפטית. רציתי לשוחח אתכם ארוכות על הנושא הזה, ולהסביר לכם מדוע אינכם צריכים לדאוג. לעת עתה, אני מנוע מלעשות זאת, משום שנאסר עליי לדבר על זה".

"אני לא ממציא את זה, נאסר עליי לדבר על זה. אחרי הכל, מי אני? אני רק ראש ממשלת ישראל. מה אני כבר יכול לומר על הדבר הזה שמפלג את העם שלנו? זה מגוחך. אני מקווה שאתם רואים את האבסורדיות של המצב, שגם הנשיא הרצוג וחלק מחברי האופוזיציה רואים", הוסיף.

"אז לעת עתה אני אומר שלושה דברים: ראשית, ישראל היא דמוקרטיה והיא תישאר דמוקרטיה. זה הדבר הראשון", הצהיר.

"הדבר השני, על כל הדמוקרטיות לכבד את רצונותיהם של עמים חופשיים אחרים, כפי שאנחנו מכבדים את החלטותיהן הדמוקרטיות.

"הדבר השלישי, יש הרבה רטוריקה, כולל רטוריקה פזיזה ומסוכנת: קריאות לשפיכות דמים ברחובות וקריאות למלחמת אזרחים. אני אומר למנהיגים של איראן וחיזבאללה שצופים בנו – לא תהיה מלחמת אזרחים בישראל ולא תהיה שפיכות דמים".

לאחר מכן התייחס נתניהו לאיום האיראני: "המשימה הראשונה שלי והחשובה ביותר היא לעצור את איראן מלהשיג נשק גרעיני שמאיים על העולם כולו. יש הבנה בינלאומית רחבה שחייבים למנוע זאת. ישראל תעשה כל מה שנדרש ממנה כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני. זו הסיבה העיקרית לחזרתי".

על הפלסטינים: "חיכינו כמעט רבע מאה לפלסטינים, ונחכה להם גם עוד רבע מאה אם זה תלוי בהם. לכן הדרך שבה נקטנו היא לרתום את העולם הערבי, שמבין את היתרון בקשרים עם ישראל ואת האיום האיראני. הסכמי אברהם פרצו את הדרך, ואנחנו נמשיך ונרחיב אותם, כאשר היעד הבא הוא סעודיה. אנחנו נמצאים בדרך הנכונה, כפי שראיתם בפתיחת נתיבי הטיסה מעל סעודיה. ישראל כבר איננה אי מבודד. הדבר הגדול הבא יהיה לחבר את חצי האי ערב עם נמל חיפה, ברכבת שתעבור דרך ירדן".

על הכלכלה: "היו תחזיות דרמטיות על הכלכלה הישראלית בתחילת שנות ה-2000, ואנחנו שברנו אותן במדיניות כלכלית נכונה, עם ראייה לטווח ארוך, ונמשיך לעשות זאת גם היום".



0 תגובות